Stránka se načítá…

Jenda Perla

Social Media Maniac | Jenda Perla

Píši o sociálních sítích a pracuji jako Online Marketing Specialist ve společnosti Y Soft.

Zpět na blog

Affiliate kampaň pro SocialMediaSkoleni.cz a jak se nám daří

Ještě zhruba před rokem jsem měl affiliate marketing zafixovaný zhruba někde jako infoprodukty. Věděl jsem, že existují, jak zhruba fungují, a myslel si o nich své. Obojí nemělo z mého pohledu v Česku zrovna nejlepší pověst. No a dneska máme vlastní infoprodukt a před nedávnem jsem k němu spustili affiliate program. Jak jsme jej spouštěli a jak se daří našemu SocialMediaSkoleni.cz?

Naše online školení sociálních sítí pro malé a střední firmy jsme spustili na konci září. Dlouhodobě sledujeme, že se firmy snaží dělat sociální sítě s pomocí svých zaměstnanců, ale moc nevědí, jak na to. Proto jsme se do našeho infoproduktu pustili. Více jsme se o našich důvodech rozepsali na blogu školení.

Zpočátku jsme ovšem zanedbali propagaci. Ano, o školení se z našich sociálních sítí dozvěděli známí z branže. Jenže všichni ti kopíci, digitální markeťáci a social ninjové nejsou cílová skupina našeho produktu. Ta je bohužel jinde. Takže vlastně až nyní ke konci roku začínáme trochu více šlapat do propagace. Vyšla o nás první recenze (Romane díky) – pokud byste na Váš blog rádi napsali recenzi a máte pro nás zajímavé publikum, napište – rozeslali jsme e-maily na naše kontakty, chystáme další mailová oslovení, spustili jsme náš newsletter, vydali první infografiku a také spustili affiliate program.

Díky zmínkám na Twitteru jsem objevil čerstvě vydanou knížku Maria Roženského o affiliate marketingu. Hned jsem si ji objednal. Knížka není psána z pohledu affiláka, ale přináší základní znalosti a rady člověku, který chce nastartovat affiliate program pro svůj projekt. Ano, jde o základy, ale to bylo přesně to, co jsem v tu chvíli potřeboval. Díky téhle knížce jsem se definitivně rozhodl, že pro SocialMediaSkoleni.cz spustíme affiliate program. A své udělalo i doporučení Adama Zbiejczuka, kterému se právě affil zdál jako vhodná forma propragace pro náš.

Zároveň mě ale knížka utvrdila v tom, že program nemůžeme budovat svépomocí. Už takhle máme problém s tím, že možná nevěnujeme našemu projektu tolik času, kolik by potřeboval. Affiliate program bychom rozjet nezvládli. Rozhodli jsme se využít služeb nějaké affiliate sítě. Oslovil jsem jich několik, a na základě jejich odpovědí a nabídek (někteří se ani neozvali zpět) jsme se rozhodli pro AffiliateClub. Mají rozhodně nejlepší komunikaci a cítil jsem z nich největší ochotu nám pomoci. To bylo asi nejdůležitější kritérium, protože finančně byly nabídky vcelku podobné.

Společně s AffiliatemClubem jsme nasadili potřebné kódy na naše stránky, připravili bannery (díky Maťce, která pro nás všechny grafické materiály zpracovává) a určili výši provize. Tu jsme nastavili na 1 000 Kč. Jde o částku obvyklou u infoproduktů a odpovídá zhruba 25 % ceny produktu (naše online školení stojí 3 900 Kč). Takže pokud se zabýváte affilem a umíte oslovit majitele malých a středních firem, registrujte se v AffiliateClubu a propagujte nás ;-)

Uvidíme, jak moc nám aktuální kroky pomohou s online školeními prorazit. Zatím to logicky vzhledem ke zpožděné propagaci není žádná sláva. Pokud nám budete chtít jakkoli pomoci, ozvěte se. A určitě se v roce 2015 těšte na nějaké větší zhodnocení toho, jak se nám SocialMediaSkoleni.cz povedlo či nepovedlo.


Novější

Starší