Stránka se načítá…

Jenda Perla

Social Media Maniac | Jenda Perla

Píši o sociálních sítích a pracuji jako Online Marketing Specialist ve společnosti Y Soft.

Zpět na blog

E-book týdne 10: Six Ways to Measure the ROI of Social Media

Před pár dny mi na serveru Tyinternety.cz vyšel článek o tom, zda se vyplatí investovat do Facebooku, a jak vlastně spočítat návratnost investic do něj. Předem upozorňuji, že žádný jednoduchý vždy platný recept článek nenabízí ;-)

Při hledání zdrojů pro článek jsem narazil i na Whitepaper social media agentury Ignite. V něm představují 6 modelů, jak měřit ROI sociálních sítí.

Pro koho je e-book určen?

V první řadě pro všechny social media specialisty a markeťáky, ať už v agenturách, na volné noze, nebo na klientské straně. Díky nevelké časové náročnosti na přečtení se hodí i marketingovým manažerům, kteří chtějí vědět, jak návratnost investic do jednoho z používaných kanálů spočítat.

Nutno podotknout, že využitelnost jednotlivých modelů velmi závisí na tom, co a jak měříte a jaká data máte. Pokud ale neměříte, těžko můžete čekat, že zvládnete počítat návratnost investic ;-)

Six Ways to Measure the ROI of Social Media

Obsah e-booku

Po krátkém úvodu je e-book členěn vcelku logicky do šesti kapitol, z nichž každá představuje jeden model měření ROI:

  1. Amplification Model – model, který počítá hodnotu aktivity a dosahu na sociálních sítích na základě cen jiných placených kanálů
  2. Value of Social Traffic versus Display – model, ve kterém srovnáváte návratnost investic různých kanálů
  3. Quality of Visitors from Social Media – oproti modelu 2 nesrovnáváte cenu návštěvníka, ale oceňujete jeho kvalitu mezi různými kanály
  4. Revenue from Facebook Fans Model – podle mě nejvíc rozporuplný model, který se snaží na základě různých výzkumů určit hodnotu fanouška na Facebooku
  5. Revenue from Social Media Marketing – základní model, který měří obchodní přínos vašeho snažení na sociálních sítích
  6. Social Promotions Sales ROI – rozpad modelu 5 na jednotlivé “promotions”

Jak e-book získat

Ignite k tématu vydalo krátký blog post, ve kterém svých 6 modelů určení ROI social media komunikace představuje. Na jeho konci je pak odkaz ke stažení Whitepaperu zcela zdarma a bez zadávání jakýchkoliv informací.

STÁHNOUT SIX WAYS TO MEASURE THE ROI OF SOCIAL MEDIA

Novější

Starší