Stránka se načítá…

Jenda Perla

Social Media Maniac | Jenda Perla

Píši o sociálních sítích a pracuji jako Online Marketing Specialist ve společnosti Y Soft.

Zpět na blog

E-book týdne 11: The Gamification Toolkit

Před 14 dny jsem na Courseře dokončil svůj první kurz. Učil ho profesor Kevin Werbach a týkal se Gamifikace. Na závěr kurzu dostali všichni účastníci slevu na knížku For the Win společně s novým e-bookem The Gamification Toolkit, případně Toolkit samotný. A právě The Gamification Toolkit je dnešním e-bookem týdne.

Omlouvám se, že dnešní e-book týdne vychází až ve čtvrtek ráno, ale včera jsem nestíhal.

Pro koho je e-book určen?

Nejen pro absolventy kurzu Gamifikace, ale pro kohokoliv, kdo chce s gamifikací ve svých projektech pracovat a potřebuje mít po ruce jednoduchou kuchařku hlavních mechanik a komponent, které lze zahrnout. Knížka příliš nevysvětluje koncept gamifikace jako takový, takže byste pro využití Toolkitu měli mít základy odjinud. Jinak budete jen slepě využívat konkrétní mechaniky bez promyšleného systému.

Obsah e-booku

Kniha má, kromě nutné omáčky kolem, celkem 5 kapitol:

  1. Practical Gamification – v této kapitole je alespoň krátce představena gamifikace obecně a 6D framework, dle kterého systém stavět. Nejde ale o nijak podrobné vysvětlení a pravděpodobně budete potřebovat jiný zdroj.
  2. Dynamics – The Foundation – Werbach skládá gamifikační principy do třípatrové pyramidy. Jejím základním stavebním prvkem je dynamika, pomocí které v systému vytváříte aktivitu. Jednou z dynamik jsou třeba emoce. V této kapitole popisuje, jak využít 5 možných dynamik.
  3. Mechanics – Driving Action – druhým prvkem pyramidy jsou jednotlivé mechaniky, které mají za cíl udržovat zapojení lidí. Kapitola představuje celkem 10 mechanik i s příklady.
  4. Components – Tactics in Motion – na závěr stavby gamifikovaného systému přicházejí takzvané komponenty. Jde v podstatě o jednotlivé taktiky, kterými se snažíte podporovat zvolenou mechaniku a dynamiku systému. V kapitole jich je představeno celkem 15 i s příklady.
  5. Bringing It All Together – poslední kapitola popisuje několik případů, jak jednotlivé dynamiky, mechaniky a komponenty zkombinovat ve funkční systém.

Jak e-book získat?

Tentokrát to bude trochu složitější. Pokud jste totiž neabsolvovali kurz na Courseře, budete si muset počkat. E-book oficiálně vyjde až 6. května 2015. Na stránce si zatím můžete nastavit notifikaci, aby vám bylo vydání připomenuto. E-book bude za pár dolarů.

STÁHNOUT SI THE GAMIFICATION TOOLKIT (od 6. května 2015)

0 comments

Novější

Starší