Stránka se načítá…

Jenda Perla

Social Media Maniac | Jenda Perla

Píši o sociálních sítích a pracuji jako Online Marketing Specialist ve společnosti Y Soft.

Zpět na blog

E-book týdne 3: The Complete Guide to Unifying Your Sales and Marketing Efforts

Týden se s týdnem sešel a je tu další E-book týdne. Tentokrát na téma zajímavé zejména pro B2B markeťáky – jak propojovat snažení oddělení Sales a oddělení Marketingu? HubSpot to ve svém e-booku nazývá smarketing.

Pro koho je e-book určen?

Jde o základní příručku, takže spíše pro ty, kteří se snahou o propojení sales a marketingu začínají. Případně pro ty, kterým jejich aktuální postupy nefungují, a tudíž potřebují začít úplně od začátku. Knížku asi moc nevyužijí lidi z e-commerce, agentur nebo freelanceři. Je určená opravdu hlavně markeťákům (a obchoďákům) v B2B firmách.

Obsah e-booku

E-book je členěn do 7 kapitol, je ale hodně obecný. Doporučuje postup, ale nevysvětluje ho nijak podrobně. Kapitoly jsou:

  1. Setting up closed-loop reporting – první kapitola je důležitá pro nastavení procesu společných reportů a metrik. Na základě nich lze pak nastavovat další spolupráci obou oddělení. Důležité je taky určení si důležitých akcí u jednotlivých leadů.
  2. How to define your funnel stages – jednotlivé fáze nákupního cyklu, které zajímají Sales a které Marketing, se mohou lišit. Tahle kapitola řeší, jak dospět ke společným nákupním cyklům a v jaké fázi a kvalitě si leady předávat (včetně lead scoringu).
  3. Implement a service-level agreement (SLA) – SLA je v podstatě interní dohoda mezi Sales a Marketingem o tom, co si mají jednotlivá oddělení poskytovat, jaké jsou jejich vzájemné KPIs a jak k nim hlavně dospět.
  4. A deep dive into dashboards & reporting – vracíme se zpět k reportingu a vyhodnocení. Plní se KPIs? Pokud ne, proč? Pokud ano, jak na to reagovat?
  5. How to hold smarketing meetings - odlišnější kapitola o tom, jak si lidé ze Sales a Marketingu nemusí rozumět na schůzkách a mohou na ně mít různé požadavky. Docela vtipné a přišlo mi to zbytečné.
  6. Other smarketing communication - krátká kapitola s tipy, jak o pokroku kampaní a o tom, co se děje, informovat své kolegy z jiných oddělení.
  7. Conclusion & additional resources  – už jen krátké shrnutí a závěr.

Jak e-book získat?

Vracím se po posledním dílu zpět k neplaceným e-bookům. Na druhou stranu formulář, za který se k e-booku dostanete, je docela masivní a musíte toho na sebe prozradit opravdu hodně.

E-BOOK GUIDE TO UNIFYING YOUR SALES AND MARKETING EFFORTS

Novější

Starší