Stránka se načítá…

Jenda Perla

Social Media Maniac | Jenda Perla

Píši o sociálních sítích a pracuji jako Online Marketing Specialist ve společnosti Y Soft.

Zpět na blog

Marketing Festival 2015 – potřetí a stále lépe – mé dojmy

Už se pomalu stává tradicí, že do Brna se na podzim sjedou markeťáci nejen z celé republiky, ale ze všech koutů Evropy. Jindra Faborský a jeho tým udělali letos již potřetí z Brna evropskou meku online marketingu. Jaké jsou mé letošní dojmy z Marketing Festivalu?

Je neuvěřitelné, že se týmu #mktfest daří každý rok posouvat konferenci dopředu, a to jak obsahově, tak doprovodným programem. A za to jim patří velký dík a obdiv. Musím však říct jednu věc – být letos stále na volné noze a řešit pouze sociální média, možná bych si z obsahu přednášek neodnesl tolik. V předchozích letech bylo podle mě pro social markeťáky určeno více obsahu. Díky tomu, že již téměř rok řeším na klientské straně v Y Softu celý online a snažíme se rozjet online lead generation v našem B2B segmentu, vzal jsem si z konference podstatně více. A z toho také pramení mé dva hlavní tipy na vylepšení.

Tipy na vylepšení do budoucna:

Pár tipů na vylepšení. Všimněte si, že se žádný netýká změny skladby přednášek nebo přípravy speakerů. V těchto oblastech myslím, že Jindra moc dořbe ví, co dělá.

  • Rozlišit v programu vhodnost a využitelnost přednášek pro B2B/B2C. Třeba stejným způsobem, jako jsou letos rozlišeny Actionable a Strategic přednášky. A připravit řečníky na to, že využitelnost pro B2B bude publikum zajímat. Přednášky byly většinou (až na výjimky) zaměřeny spíše do B2C segmentu, případně na propagaci samotných agentur. Z některých se daly některé věci aplikovat i v B2B, z některých méně. Samotní řečníci pak často v Q&A části nedokázali otázky směřující k B2B zodpovědět.
  • Dát více dopředu vědět letošní zaměření. Bude to víc o PPC a SEO, nebo víc o social médiích? Lidé by se pak dokázali lépe rozhodnout, zda kupovat lístek, když ještě nejsou známi speakeři. Být letos stále social media markeťákem na volné noze, byl bych z obsahu nadšen o dost méně.
  • Myslet na alergiky a lidi s dietami – jako bezlepkový a bezmléčný strávník jsem letos trochu trpěl. Nehledě na to, že obsluha cateringu ani neznala složení obědového menu.
  • Napište heslo na wifi na visačku :-)

Co jsem si odnesl (a zapsal)

Více poznámek mám letos z Actionable přednášek, které mi daly konkrétní tipy na to, jak vylepšit naše snahy o rozvoj našeho online marketingu. Zásadní věc ke všem těmto poznámkám však zazněla při Q&A z úst Barta Schutze: “Nenásledujte slepě doporučení typu Mějte formulář přesně v této výšce landing page. To, že to někdo jiný testoval a fungovalo mu to, neznamená, že to bude fungovat vám.” Asi si nad pracovní stůl vylepím velký plakát s nápisem “TEST IT”. A tak je také třeba přistupovat ke všem doporučením z letošního #mktfest.

Nejvíce praktických poznámek jsem si odnesl z přednášek Oli GardneraAleydy Solis a Dana Petrovice. Přesně tahle témata totiž aktuálně nejvíc řeším a dotýkají se mé práce. Oli měl navíc přednášku úplně bezvadně zpracovanou. Projít si s publikem proces tvorby fiktivní landing page, opepřit to jejím vtipným zaměřením a cílovou skupinou, ukázat na tom celém nějaké ty vlastní průzkumy a pro každou část tvorby předat tipy a doporučení na cestu, kterou se vydat, to je majstrštyk. A myslím, že to byla výborná volba pro start celé akce.

Aleyda Dan pak mluvili přesně o těch částech SEO práce, která mě aktuálně trápí. Máme web s 11 jazykovými mutacemi a zjevně nemáme vše vyřešeno úplně ideálně. Chápu, že její doporučení, stejně jako procesy a tipy představené Danem, byly pro pokročilejší SEO mágy základem, který jim možná nic nového nepředal. Mně ale snad pomůže posunout Y Soft v příštím roce zase o kousek dál.

Hodně jsem se podle názvu a anotace těšil na přednášku Dana Gridina. B2B a ještě k tomu marketing automation. Tedy taktika, kterou aktuálně chceme nasadit a jejíž přípravu finišujeme? Boží. Asi jako všichni jsem byl na začátku trochu překvapen a nevěděl, co si mám vlastně myslet. Trocha toho chvástání, popis byznys taktik z ropného byznysu alá vezměte klienta do striptýz baru, posílání iPadů potenciálním klientům zdarma. Nakonec se ale ukázalo, že celé dávalo smysl. Šlo sice více o proce přípravy a na co si dát pozor, než o konkrétní tipy, ale stejně si myslím, že v pár věcech nám to pomůže. I když to překvapení z odlišného přístupu asi zůstane dlouho.

Hodně lidí mluvilo o přednášce asi hlavní hvězdy letošního Festivalu, Larryho Kima. A z části z nich bylo cítit cosi, jako zklamání. Možná čekali nějaké hustěkrutopřísné tipy a triky pro PPCčkaře. Larryho přednáška ale byla v programu označena jako Strategic – a také taková byla. Pro mnoho lidí překvapivě označil za budoucnost PPC Marketing Social Ads. Tedy reklamy na Facebooku, Twitteru, a dalších sítích. Mluvil o podpoře kvalitního obsahu, tedy o něčem, co social media markeťáci již znají. Ale celé to vlastně dávalo hodně velký smysl a ze strategického pohledu to byla podle mě nejlepší přednáška Marketing Festivalu, přestože z taktického hlediska ty jednotlivé oblasti dobře známe.

Poslední dvě přednášky, které chci zmínit, jsou Jason AcidrePhil Nottingham. K Jasonově přednášce jsem zaslechl srovnání, že Filip Podstavec byl loni s podobným tématem lepší. To srovnání je malinko problematické, protože z mého pohledu mluvil Filip více o automatice a nástrojích v link buildingu, kdežto Jason o základních obsahových taktikách. Ano, stačí si přečíst pár blogů například Neila Patela, a dozvíte se to stejné. Ale to neznamená, že slyšet to naživo nemohlo být pro někoho přínosné. No a Philovu přednášku si raději pustím ještě jednou, i když ho letos v rychlosti mluvy předstihli chlapíci z irských Wolfgang Digital. Bylo v ní hodně praktických doporučení k videům a jejich využití, ale nějak jsem si při tom sledování nestihl dělat zápisky :-)

Na co nesmím zapomenout

Na závěr bych chtěl zmínit pár věcí a ještě jednou poděkovat. Jindro a celý týme Marketing Festival 2015, bylo to skvělé. Děkuji.

  1. Cyrus Shepard z MOZu jako moderátor byla skvělá volba. Vtipný, rychlý, nezdržoval a jeho otázky po přednáškách byly vždy velmi k věci a tím jednotlivé přednášky posouval ještě dále.
  2. Na pódiu byla i Pavlína Louženská s případovkou plnou lásky nejen na Instagramu. No a protože ji každý zná, tak se samozřejmě nepředstavila, což chudák  asi nepochopil. #hejtzlásky
  3. Na pódiu bylo hodně jednorožců, což je super :-)

 

Jednorožci na Marketing Festivalu

Jednorožci na Marketing Festivalu

0 comments

Trackbacks

  1. […] Social Media  Maniac, Jenda Perla: Marketing Festival 2015 – potřetí a stále lépe – mé dojmy […]

Novější

Starší