Stránka se načítá…

Jenda Perla

Social Media Maniac | Jenda Perla

Píši o sociálních sítích a pracuji jako Online Marketing Specialist ve společnosti Y Soft.

Zpět na blog

Dojmy z knížky Ukaž, co děláš

Jsou to dva roky, co jsem přečetl nabíjecí knížečku Kraď jako umělec, kterou u nás vydalo nakladatelství Jan Melvil Publishing. Můžete si přečíst mé tehdejší dojmy. Nyní se mi do ruky dostala další knížka od stejného autora. Austin Kleon se dlouhodobě věnuje tématu kreativity a jejího sdílení a tak se jeho nový titul, který v podstatě navazuje na Kraď jako umělec, jmenuje Ukaž, co děláš. Jaký dojem ve mně tahle knížka zanechala?

Dárek od Tomáše z Melvilu. Stejný autor, jako mé oblíbené Kraď jako umělec. Takže je jasné, co budu o víkendu číst.

Fotka zveřejněná uživatelem Jenda Perla (@jendaperlino),

Kniha pojednává o tom, jak si budovat vlastní publikum a proč to vůbec dělat. Pokud je ale někdo přesvědčen o tom, že sdílení a sociální sítě jsou špatný nápad, názor nezmění. Aby vás Ukaž, co děláš nakoplo a pomohlo vám, musíte už být alespoň trochu nalomeni k tomu, že chcete začít budovat vlastní publikum, vlastní značku a představovat svoji práci. Kromě Kraď jako umělec doporučuji v takovém případě přečíst i Staňte se značkou od Catherine Kaputa (moje dojmy z knížky na blogu).

Pokud patříte mezi uživatele, kteří již na sociálních sítích vědomě budují své vlastní publikum, asi vás v knize nic nového nepřekvapí. Pokud tak doposud činíte nevědomě, pomůže vám knížka srovnat si některé věci v hlavě a ujasnit si, co a jak vlastně chcete sdílet. No a pokud to zatím neděláte vůbec, dá se knížka brát jako jednoduchý návod na to, jak začít. Musíte mít ale o čem mluvit.

Austin Kleon píše v knížce o umělcích, kteří se snaží přitáhnout pozornost ke svému dílu. Nebojte se, knížka pro vás může být užitečná, i pokud se nepovažujete za umělce. Pokud jste osoba alesoň trochu kreativní, člověk, který vytváří jakýkoliv druh informací či vlastního produktu, i vy si v knize najdete dostatek užitečných rad.

Příjemně mě překvapilo, že Austin nepíše jen o tom, jak byste měli vše sdílet, ale věnuje se i otázce míry. Jedna z kapitol se jmenuje NEZMĚŇ SE V LIDSKÝ SPAM. Zároveň ale vysvětluje dostatečně naléhavě, proč je potřeba sdílet pravidelně a dlouhodobě. Prostě neustále prodávat publiku kousek sebe. A to je možná nejdůležitější osobní poselství: Nebojte se stát se veřejnou osobou. 

Knížka je docela krátká, já ji zhltnul téměř celou během cesty vlakem z Budapešti do Brna, což je něco přes 4 hodiny. A jak je u Melvilu zvykem, je to spíš taková nabíjecí brožurka, která vás nakopne. Nejde o žádné složité čtení, i když se v knize vyskytuje pár odkazů, které vás mohou vést k dalšímu zkoumání. Hlavně vám ale dá důležité rady a podpoří vás v rozhodnutí, sdílet a ukazovat, co děláte, a přesvědčí vás, že to může někoho zajímat.

Novější

Starší